עידו קלינברגר

11 מרץ 20211 דקות

קצת סדר בבלגאן המשפטי - הסכמי מדף להחדשות עירונית

בשנים האחרונות מתקיים מאמץ מורגש מאוד להסדיר נושאים שונים בתחום ההתחדשות העירונית, בהובלתה של הרשות הממשלתית להתחדשות עירונית. אחד התחומים המאתגרים בתחום ההתחדשות הוא ההתקשרויות והחוזים. מה צריך להיות כתוב בחוזה פינוי-בינוי? ומה לגבי הסכם תמ"א 38? האם לא מספיק שיש לדיירים עורך-דין שמתעסק בכך? או שצריך לוודא שהכל מופיע? ומה בכלל כותבים בהסכם ההתקשרות עם עורך הדין???

בחודשיים האחרונים פרסמה הרשות שני הסכמי מדף נוספים, בהמשך לאחד שכבר פורסם בעבר. הסכמי מדף הם הסכמים לדוגמה. הם אינם מחייבים, אלא מסמנים את הסטנדרט המוצע, הסביר, להסכמים הללו. ההמלצה היא לקרוא אותם ולהשוות ביניהם לבין ההסכמים המוצעים בכל פרויקט - ולקחת מהם את מה שטוב ורלוונטי לכל פרויקט.

ולגבי שאלת עורך הדין -- הנסיון שלנו מראה:

  1. בראש ובראשונה - עורך-דין המייצג את הדיירים הוא קריטי בהגעה להסכם סביר והוגן. מומלץ מאוד להתקשר קודם-כל עם עורך דין, ורק אחר-כך להיות בקשר עם יזמים. כמובן, חשוב מאוד שזה יהיה עורך-דין שמומחה בתחום ההתחדשות העירונית, ולא כל עורך-דין. רצוי לקבל עליו המלצות מתושבים אחרים שקיבלו ממנו שירות בפרויקט דומה.

  2. אחרי שאמרנו את זה, חשוב מאוד לומר שעורכי-הדין לא מכירים את התושבים מקרוב, וגם אם יקדמו את הצד המשפטי של המשא-ומתן על ההסכם, יש הרבה מידע שאין להם לגבי הצרכים של התושבים - וכאן חשוב מאוד שהתושבים יקחו חלק בעיצוב ההסכם.

אז הנה הם לשימושכם, לחצו על הקישורים כדי להגיע לעמודים המתאימים באתר הרשות הממשלתית להתחדשות עירונית:

הסכמי מדף להתחדשות עירונית - באתר הרשות הממשלתית להתחדשות עירונית

    910
    0