לעתים קרובות, הגורם היחיד שרואה לנגד עיניו את הצרכים של הדיירים, הוא עורך הדין המייצג אותם.

אך למרות הנסיון המצטבר בייצוג דיירים, משרדים רבים מגלים קושי משמעותי בניהול הקשר עם דיירים, התמודדות עם קונפליקטים, ניהול היחסים עם הנציגות וכו'.

עורכי דין

עורכי דין נוקטים בגישות שונות לגבי תפקידם בייצוג הדיירים במתחמי התחדשות עירונית. אך כמעט כולם חווים, במקרים רבים, קושי בניהול הקשר מול הדיירים, שמתגלה כאינטנסיבי ודורשני מאוד. מתוך כך נוצר מצב בעייתי - של עומס על המשרד מחד, ושל חוויית שירות לא מספקת של הדיירים מאידך.

 

צוות STREETLIGHT מסייעים כיום למשרדי עורכי דין בפיתוח וייעול השירותים לתושבי המתחמים. זאת במטרה לשפר את השירות לתושבים, להפחית את העומס הרב על פעילות המשרד ולייצר חוויית לקוח מיטבית ובכך להגדיל את היתרון התחרותי של המשרד.

העבודה שאנחנו עושים עם משרדי עורכי-דין:

ייעוץ וליווי לפיתוח אסטרטגיה חברתית במשרד עורכי הדין


פיתוח אסטרטגיה חברתית הוא תהליך ייעוץ לצוות המשרד, ממוקד ותחום בזמן, שמותיר את הצוות עם כלים מקצועיים חדשים ומפותחים, נהלי עבודה חברתיים מסודרים לעבודה עם יזמים ויועצים חברתיים, ושיטות עבודה ממוסדות ומסודרות. התהליך מתחיל באבחון של שיטות העבודה במשרד, כתיבת תכנית אסטרטגית לפיתוח יכולותיו של הצוות, וכן קביעת מטרות וכתיבת תכנית עבודה להשגת מטרות אלה. התהליך ממשיך בליווי של הצוות - לפיתוח יכולות מקצועיות, הדרכה ומודלינג של שיטות עבודה, לימוד מתוך ייעוץ על מקרים פרטניים, וכו'. התהליך מתאפיין בשותפות עמוקה - היועצים הופכים להיות חלק מהצוות, למשך תקופת הייעוץ, והעבודה המשותפת מתאפיינת גם בפגישות הדרכה סדירות וגם בזמינות שוטפת להתייעצות וסיוע לאורך תקופת העבודה. התהליך מסתיים בבחינת הכלים והתהליכים שפותחו והטמעה של מירב הידע בקרב הצוות. בתום התהליך ידע הצוות לבצע עבודה מעמיקה בשטח עם תושבים, להפיק תובנות רבות-ערך מהמפגש עם התושבים והשטח, לתרגם את התובנות הללו למסקנות משפטיות רלוונטיות לחוזה עם היזם, ולשפר משמעותית את חוויית השירות של התושבים המיוצגים. על פיתוח אסטרטגיה חברתית בהתחדשות עירונית - קראו בהרחבה כאן.




בנק שעות - ייעוץ, ליווי, הדרכה, הכשרה וכו'


דילמות ואתגרים שונים הם מנת חלקו של כל עורך דין. אך לעתים נתקלים עורכי דין והצוות המשפטי בדילמות וסוגיות שונות שמתקשים לתת להן מענה מתוך ארגז הכלים המקצועי הקיים ברשותם - בעבודה עם דיירים, בסוגיות חברתיות-קהילתיות, בהבנה של מצב חברתי והשלכותיו המשפטיות, בהתמודדות עם סכסוכים וחסמים אנושיים, בקשר עם הדיירים ועם נציגות הדיירים וכיו"ב. בנק שעות ייעוץ מאפשר לעו"ד והצוות המשפטי לפנות בכל רגע לקבלת סיוע - להתייעצות, לקבלת חוו"ד מקצועית כתובה, להשתתפות בפגישות בנושאים מאתגרים וכו'. כמו כן ניתן גם להשתמש בבנק השעות להכשרה מקצועיות לצוות עצמו או מטעם המשרד עבור גורמים שונים, הנחיה של תהליכים שונים מול דיירים ו/או אנשי מקצוע וכיו"ב. בנק השעות הוא גמיש. נקבע עבורו תקציב משוריין מראש, והתשלום הוא על הביצוע בפועל.




הכשרה מקצועית בתחום ההיבטים החברתיים-קהילתיים של התחדשות עירונית


צוות STREETLIGHT מתמחה בהכשרה של אנשי מקצוע - מדרגי השטח ועד הבכירים ביותר. בעת האחרונה מתרחשים בגופים יזמיים ובקרב נותני השירותים בהתחדות עירונית למידה מעמיקה של ההשפעות החברתיות והקהילתיות של התחדשות עירונית. בפרט, לאור האימוץ של מודל "היועץ החברתי" על-ידי הגופים הממשלתיים גופים שונים מבצעים לימוד עומק של הנושא בכדי למקצע את תוצרי העבודה ובכדי לחסוף בעלויות של יועץ חברתי חיצוני. בין אנשי הצוות של STREETLIGHT ובין שותפינו, מצויים בכירי המרצים בתחומי ההתחדשות העירונית השונים. נשמח להציע לכם הכשרות לכל קהל (מאנשי המשרד ועד התושבים המיוצגים), ובכל תחומי ההתחדשות העירונית - משלב של הגדרת מטרות ההכשרה, דרך בניית התכנים ועד ביצוע מוצלח ואיכותי של כל הרצאה, סדנה או קורס.




גישור ובניית הסכמות


פרויקטים רבים בעלי חשיבות עירונית נתקעים ומתעכבים בשל קשיי תקשורת ומחלוקות בין הגופים השונים, כגון דיירים, נציגות, עורכי הדין, צוות התכנון, היזם והגורמים העירוניים. התערבות גישורית ותהליכי בניית הסכמות על-ידי צד שלישי אובייקטיבי, שאינו חלק מהפרויקט, הם כלי מוכח ואפקטיבי מאוד בהסרת חסמים ובגיבוש הסכמות ושיתוף פעולה, ובכוחם לייעל את העבודה ולמנוע מחלוקות וחסמים לפרויקטים. על גישור ובניית הסכמות - קראו בהרחבה כאן.




יועץ חברתי IN HOUSE


משרדי עורכי דין רבים חווים קושי משמעותי במתן מענה לביקוש של התושבים בסיוע וייעוץ. במיוחד במתחמים גדולים, תושבים רבים מאוד זקוקים להסברה, לסיוע ולתשומת לב שתעניק להם תחושה של הגנה משפטית. משרדים רבים מתקשים לעמוד בביקוש. אחד הפתרונות שאנו מובילים ב-STREETLIGHT הוא הטמעה של יועץ חברתי קבוע בתוך משרד עורכי הדין. העבודה השוטפת יכולה להביא לסינרגיה גבוהה מאוד בין היועץ לבין עורכי הדין ומתוך כך יכול לחול שיפור משמעותי באיכות העבודה החברתית ואיכות השירות שמוענק לתושבים. יועץ חברתי הוא איש מקצוע בעל הכלים המדויקים הנדרשים לעבודה אפקטיבית בשטח ונוכחותו יכולה להפחית משמעותית את העומס על המשרד תוך שיפור השירות שהמשרד נותן לתושבים המיוצגים. כמו כן, משרדי עורכי דין מציעים יתרון תחרותי בכך שהצוות מכיל כבר את היועץ החברתי, וכמובן טמונה בכך הזדמנות עסקית ורווחית. תהליך ההטמעה מתחיל בבחירת איש המקצוע הנכון (מתוך המשרד או מחוצה לו), הכשרתו והבאתו לסף המקצועיות הנדרש, וליווי כניסתו לעבודת הצוות השוטפת בפרויקטים הראשונים.